Suzuki maakt prijzen *<br/> #V-Strom 800*# bekend
Persbericht

Suzuki maakt prijzen
V-Strom 800
bekend

Grenzeloos verkennen

Suzuki maakt prijzen V-Strom 800 bekend

Suzuki maakt de prijzen bekend van het nieuwste model in de V-Strom range; de V-Strom 800. De V-Strom 800 positioneert zich als een echte allrounder tussen de V-Strom 650 en V-Strom 1050 in. Deze meer op straatgebruik gerichte V-Strom wordt begin november bij de Nederlandse Suzuki dealers verwacht.

  • Verdere uitbreiding van de V-Strom familie
  • V-Strom 800 vanaf 11.999 euro
  • Diverse accessoire-pakketten voor verder personalisatie

Uitbreiding V-Strom-familie

De V-Strom 800 vormt de nieuwste uitbreiding in de populaire V-Strom familie van Suzuki. De V-Strom 800 is technisch nauw verwant aan de V-Strom 800DE en samen vormen ze het hart van de V-Strom familie. De V-Strom 800 is voorzien van een nieuwe 776 cc paralleltwin welke standaard gekoppeld is aan een Bi-directional (up & down) quickshifter. Samen met een uitgebreid pakket aan elektronische assistentiesystemen zoals het Suzuki Drive Mode Selector, het Suzuki Traction Control System en instelbare ABS-systeem heeft de V-Strom 800 de veelzijdigheid die van een Adventure Sport verwacht mag worden. Het model onderscheidt zich verder van de V-Strom 800DE met radiaal gemonteerde remklauwen, een 19-inch gegoten aluminium 7-spaaksvelg aan de voorzijde en 17-inch achter, upside-down voorvork (SHOWA) met instelbare veervoorspanning en aan de achterzijde een met de hand verstelbare veervoorspanning en instelbare uitgaande demping. Daarnaast zijn de zitpositie, zadelhoogte en het windscherm meer gericht op comfort tijdens straatgebruik.

Prijzen Suzuki V-Strom 800

De allround V-Strom 800 is beschikbaar vanaf 11.999 euro en is leverbaar in drie unieke kleurstellingen. Pearl Vigor Blue (YKY), Glass Sparkle Black (YVB) en Metallic Mat Steel Green (QVP). Elke kleur wordt gecombineerd met zwart gespoten velgen en contrasterend zilverkleurig subframe en voorvork. Voor de V-Strom 800 zijn diverse accessoires en drie accessoire-pakketten beschikbaar; Touring, Black Rhino en het Adventure Pack. Er is al een V-Strom 650 vanaf 9.899 euro. De V-Strom 800DE is er vanaf 12.699 euro en de V-Strom 1050 is er vanaf 16.299 euro. De nieuwe Suzuki V-Strom 800 wordt standaard geleverd met 6 jaar garantie en staat vanaf 3 november bij de Suzuki dealer.

DL800RQM4_YKY_diagonal
DL800RQM4_QVP_diagonal
DL800RQM4_YVB_diagonal

Vergelijking V-Strom 800 en V-Strom 800DE

Onderdeel V-Strom 800 Profijt V-Strom 800DE Profijt
Windscherm Hoog Verminderde
vermoeidheid op lange ritten
Laag Maximaliseert
zicht bij off-road rijden
‘Snavel’-ontwerp Exclusief
design
Solide,
stoere uitstraling
Exclusief
design
Slanke
uitstraling
Remmen voor Twee
vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen
Beste
prestaties voor op de weg
Twee
axiaal gemonteerde remklauwen
Verbeterde
remprestaties op onverharde ondergrond
Wielen Gegoten
aluminium
Unieke
uitstraling, prestaties bij straatgebruik
Spaak Zeer
geschikt voor off-road gebruik
Voorband 19-inch
tubeless
Beste
prestaties bij straatgebruik
21-inch
tube
Verbeterde
controle bij off-road gebruik
Achterband Exclusief
ontworpen 17-inch tubeless
Beste
prestaties bij straatgebruik
Exclusief
ontworpen 17-inch tube
Verbeterde
controle bij off-road gebruik
Veerweg voor 150
mm
Beste
prestaties bij straatgebruik
220
mm
Meer
veerweg voor betere off-road-prestaties
Instelbaarheid voorvering Preload
instelbaar
Aanpassen
aan rijomstandigheden en naar persoonlijke voorkeur
Preload,
rebound en compressie instelbaar
Aanpassen
aan rijomstandigheden en naar persoonlijke voorkeur
Veerweg achter 150
mm
Beste
prestaties bij straatgebruik
220
mm
Meer
veerweg voor betere off-road-prestaties
Instelbaarheid achtervering Handmatige
preload, rebound instelbaar
Afstelling
voor ritten met passagier en/of bagage
Handmatige
preload, rebound en compressie instelbaar
Afstelling
voor ritten met passagier en/of bagage
Grondspeling 185
mm
Toereikend
voor straatgebruik
220
mm
Meer
speling voor betere off-road-prestaties
Zadelhoogte 825
mm
Toereikend
voor straatgebruik
855
mm
Extra
hoogte voor betere off-road-prestaties
Spatbord voor - - Driedelige
constructie
Vergroot
de ruige uitstraling
Stuur Taps
toelopend, smalle positie en verder van de rijder af
Natuurlijke
houding bij straatgebruik
Taps
toelopend, breed stuur dat dichtbij de rijder staat
Verbeterde
controle bij off-road gebruik
Carterbeschermplaat Verkrijgbaar
als accessoire
Beschermt
motor en vergroot stoere uitstraling
Standaard
uitrusting
Beschermt
motor en vergroot stoere uitstraling
Radiatorbescherming - - Standaard
uitrusting
Beschermt
tegen steentjes en andere objecten
Handkappen Verkrijgbaar
als accessoire
Beschermt
handen tegen de elementen
Standaard
uitrusting
Beschermt
handen tegen de elementen
Voetsteunen Aluminium,
bedekt met rubber
Comfort
op lange ritten
Staal,
extra breed en met uitneembare rubberen blokken
Stabiliteit
bij staand rijden, stoere uitstraling.

Afmetingen en gewicht V-STROM 800 en V-STROM 800DE

Onderdeel V-STROM 800 V-STROM 800DE
Lengte, breedte, hoogte (mm) 2.255 x 905 x 1.355 2.345 x 975 x 1.310
Wielbasis (mm) 1.515 1.570
Gewicht (kg) 223 230
Balhoofdhoek/ naloop° - (mm) 26° 00' - (124) 28° 00' – (114)

Download persbericht en beeldmateriaal