Suzuki DF90A
Brandstofverbruik en het milieu hebben bij de ontwikkeling van deze Suzuki viertakt buitenboordmotor voorop gestaan. Dankzij het revolutionaire “Lean Burn Control System” kan het motormanagement onder elke omstandigheid exact de minimaal benodigde hoeveelheid brandstof bepalen, waardoor er met een extreem arm mengsel gevaren kan worden. Deze technologie in combinatie met het multi-point injectiesysteem zorgt ervoor dat de DF90A een bijzonder laag verbruik realiseert, verreweg het laagste in zijn klasse! Zoals alle Suzuki buitenboordmotoren met elektronische brandstofinjectie, voldoet ook de DF90A aan de strengste Europese emissie-eisen.
Technologie en performance van de Suzuki DF90A
Een laag geluidsniveau is natuurlijk van groot belang om op het water maximaal te kunnen genieten. De DF90A is daarom optimaal geïsoleerd voor een zeer laag geluidsniveau. De motor is zelfs zó stil, dat hij met een extra startbeveiliging is uitgerust. Dit voorkomt dat de motor gestart kan worden terwijl deze al draait! Suzuki heeft bovendien een traploos instelbare tiltbeveiliging toegevoegd, waardoor de motor niet verder gekanteld kan worden dan tot een vooraf ingesteld punt.
Om de lichte en compacte bouw mogelijk te maken is een 1.500cc viercilinder motorblok met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder als basis toegepast. Door het gebruik van een “offset” aandrijfas is het zwaartepunt verder naar voren komen te liggen en is een nog compactere bouw mogelijk gemaakt. Ook het gewicht is verder teruggebracht door de toepassing van een lichtgewicht motorbehuizing en staartstuk.
Lean Burn Control System
Suzuki's Lean Burn Fuel Control Technology voorspelt de brandstofbehoefte op basis van de omstandigheden en levert vervolgens het optimale brandstof / luchtmengsel aan de motor. Dit zorgt voor een lager brandstofverbruik.
Offset drive shaft
Dankzij de offset kunnen we onze buitenboordmotoren kleiner maken, door het zwaartepunt van de buitenboordmotor naar voren te verplaatsen. Hierdoor worden de gewichtsverdeling, het vermogen en de balans verbeterd. Ook trillingen worden verminderd. Kortom, meer vaarplezier!
Tilt limit system
Beschermt de boot tegen schade bij het opklappen van de buitenboordmotor en fungeert zowel als opklaplimiet en trimzender. Dankzij het traploze, continue systeem kun je de buitenboordmotor op vrijwel elke boot installeren.
Wessel Mastebroek vertelt in deze Suzuki Waterlife aflevering over de Suzuki DF100BTL, een stille en krachtige 100pk buitenboordmotor geplaatst in de bun van de tender Primeur 715. Daarnaast licht Wessel de eigenschappen en het verschil met de Suzuki DF70A, Suzuki DF90A en Suzuki DF115B en DF140B toe.
Specificaties en productgegevens
NU 6 JAAR SUZUKI-GARANTIE
Betrouwbaarheid staat bij Suzuki hoog in het vaandel. Je kunt altijd op onze solide en veilige techniek rekenen. Steevast eindigt een Suzuki in de top van alle betrouwbaarheidsonderzoeken. Daar zijn we trots op. Daarom krijg je voortaan op jouw Suzuki buitenboordmotor maar liefst 6 jaar garantie.