Suzuki
DF6A

SUZUKI DF6A
Ben je op zoek naar maximale prestaties in een handzame buitenboordmotor? De Suzuki DF6A levert 6PK aan betrouwbare kracht in een van de lichtste 4-takt uitvoeringen in zijn klasse. Deze draagbare buitenboordmotor combineert innovatieve technologie, een verfijnde loop en verrassende souplesse met een robuuste bouwkwaliteit. Perfect voor recreatieve vaarders die net dat beetje extra vermogen willen.


Technologie en performance van de DF6A
De Suzuki DF6A combineert geavanceerde technologie met indrukwekkende prestaties in een compacte buitenboordmotor. Dankzij het innovatieve Suzuki Lean Burn Control System past de motor zich automatisch aan de vaaromstandigheden aan, waardoor het brandstofverbruik optimaal wordt afgestemd en onnodige verspilling wordt voorkomen.
De 6PK viertaktmotor levert een verrassend soepele acceleratie en is uitgerust met een bovenliggende nokkenas (OHC), wat zorgt voor een directe gasrespons en een efficiënte verbranding.
Ook bij lagere toerentallen levert de DF6A een krachtige en stille werking, wat hem ideaal maakt voor rustige vaartochten of vissessies. De verbeterde koelwaterinlaat zorgt bovendien voor een efficiënte koeling van de motor, zelfs in ondiep of vuil water. Hierdoor blijft de motor betrouwbaar, zelfs bij langdurig gebruik in wisselende omstandigheden.

Nieuw: ook in wit leverbaar
USP’s van de DF6A
Het lichte gewicht gecombineerd met het uitstekende koppel in het lage en middentoerengebied zorgt voor een geweldige acceleratie. De digitale condensatorontsteking zorgt voor een exacte ontstekingstiming en is bovendien voorzien van een toerentalbegrenzer. Door een reductie van de compressie tijdens het starten, wordt de handstart een peulenschil. Het smeringsysteem van de DF6A is uniek vanwege de extra oliedoorgang voor betere smering van de krukaslagers. De betrouwbaarheid hiervan is groot vanwege het extra oliefilter, een primeur in deze klasse.
- In zwart en wit leverbaar
- Sterk vermogen van 6PK voor soepele vaart met meerdere opvarenden
- Laag eigen gewicht (vanaf 24 kg) – makkelijk te tillen, vervoeren en monteren
- Zonder enige lekkage op drie manieren neer te leggen (3 way storage)
- Kantelbaar in meerdere standen – ideaal voor ondiep water en transport
- Met een cilinderinhoud van 138 cm3 een van de grootste 1-cilinders in zijn klasse
- Zeer laag brandstofverbruik
- Standaard aansluiting voor een externe brandstoftank

Lichtgewicht en compact
Dankzij de compacte afmetingen en het stijlvolle ontwerp is deze buitenboordmotor echt draagbaar en gemakkelijk te bedienen.

Gemakkelijk starten na opslag
Een nieuwe brandstoftoevoer met zwaartekrachttoevoer betekent dat je de brandstofleiding niet voor het starten hoeft te vullen, zelfs niet na langdurige opslag.

Op drie manieren neerleggen
Het slimme ontwerp maakt het mogelijk om de DF6A op drie verschillende manieren neer te leggen.

Handvatten
Nieuwe en verbeterde ergonomisch ontworpen handvatten zorgen voor eenvoudige bediening, transport en gebruik.
Fedor Lammers vertelt in deze Suzuki Waterlife aflevering hoe het is om met de snelle rubberboten van Nimarine en Suzumar te varen. Daarnaast vertelt Fedor over de Suzuki Portable serie: de Suzuki DF2.5, DF4A, DF5A, DF6A, DF8A, DF9.9B.
Ook licht Fedor de eigenschappen en het verschil met de andere compacte buitenboordmotoren de Suzuki DF15A en Suzuki DF20A toe. Een Suzumar en Nimarine rubberboot in combinatie met een Suzuki Portable buitenboordmotor is perfect voor watersport-plezier voor het hele gezin!
Specificaties en productgegevens
Actie
Disclaimer: De getoonde afbeeldingen en kleuren kunnen afwijken van de werkelijkheid.
NU 6 JAAR SUZUKI-GARANTIE
Betrouwbaarheid staat bij Suzuki hoog in het vaandel. Je kunt altijd op onze solide en veilige techniek rekenen. Steevast eindigt een Suzuki in de top van alle betrouwbaarheidsonderzoeken. Daar zijn we trots op. Daarom krijg je voortaan op jouw Suzuki buitenboordmotor maar liefst 6 jaar garantie.
Prijzen en downloads
Voor welke boten is een 5PK buitenboordmotor geschikt?
De 5PK motor is perfect voor:
- Opblaasboten of rubberboten
- Kleine sloepen
- Roeiboten
- Bijboten van grotere jachten
- Kajaks of kleine catamarans (met motorsteun)
Voor dit type boten is 5PK meer dan voldoende vermogen. De DF5A biedt een uitstekende balans tussen kracht, gewicht en gebruiksgemak, waardoor hij ideaal is voor recreatief gebruik op meren, rivieren en beschutte kustgebieden.

Veelgestelde vragen
-
Ja, de DF6A biedt een aansluiting voor een optionele externe brandstoftank. Handig voor langere vaartochten of wanneer je de interne tank niet wilt bijvullen tijdens gebruik.
-
Absoluut. De DF6A is uitgerust met een anti-corrosiesysteem dat hem beschermt tegen de zoute omstandigheden op zee. Regelmatig spoelen met zoet water verlengt de levensduur aanzienlijk.
-
Dankzij het watergekoelde systeem en de verfijnde verbranding is het geluidsniveau bijzonder laag. De DF6A is fluisterstil bij lage toeren en produceert een beschaafd geluid bij vol vermog
-
Net als elke verbrandingsmotor vraagt de DF6A jaarlijks onderhoud. Denk aan olie verversen, het controleren van de impeller en het reinigen van de bougie en carburateur. Dit zorgt voor een lange levensduur en betrouwbare prestaties. . Bekijk onze onderhoudstips voor buitenboordmotoren voor meer info.
Het is belangrijk om zelf geen groot onderhoud aan onderdelen uit te voeren of te beginnen aan reparaties, want dan vervalt je 6 jaar garantie (geldig vanaf 2023). Laat het jaarlijkse onderhoud dus altijd uitvoeren door een gespecialiseerde Suzuki Marine dealer. -
Dit hangt af van je snelheid en belading, maar in het algemeen staat de DF5A bekend als zeer zuinig. Dankzij het carburateursysteem en de grote cilinderinhoud vaar je lang op een volle tank van 1 liter.
Kijk voor de brandstofverbruik gegevens van alle merken en motoren op https://www.boat-fuel-economy.com/nederlands. Hier zie je dat Suzuki altijd het beste uit de bus komt.
-
De prijs varieert per merk en uitvoering. Bekijk de actuele Suzuki buitenboordmotor prijslijst op https://www.suzuki.nl/marine/brochures/
In onze blog lees je hier meer over: Wat kost een buitenboordmotor?