"In de geteste 600 is er keuze uit buitenboordmotoren tussen 40 en 140 pk. De testboot werd aangedreven door een Suzuki DF 100, een viercilinder met 1950 cc inhoud. De motor heeft elektronische brandstofinspuiting, dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Een zelfspannende distributieketting in oliebad zorgt voor onderhoudsgemak.
Met de 100 pk Suzuki stationair draaiend, glijden we fluisterstil door de overweldigend mooie Overijsselse natuur. Je hoort de vogels fluiten en de eenden kijken niet op van deze vreemde, zacht zoemende watervogel. De Alumax Bullit 600 beweegt wat bij het opstappen, maar is varend goed stabiel en laat zich gedwee elke gewenste kant op dirigeren. Op de snel-vaarbaan kunnen we gas geven. De Bullit doet haar naam eer aan, spuit als een kogel weg en scheert in een kaarsrechte baan over het water. In snelle krappe bochten helt de boot lekker over, voelt super-stijf en veilig aan. Met de motor volledig getrimd snellen we naar een topsnelheid van 60 km/u.
Je merkt aan alles dat deze in 2021 is gemaakt voor degelijk vaarplezier. Dat maakt het een geslaagde boot met een marktconforme prijs. De boot kost €17.495, de 40 pk basismotor kost 7.000 euro. Voor de 100 pk moet €12.299 worden neergeteld. Daar komen dan alleen nog de besturing (monokabel, tot 70 pk (+485), daarboven hydraulisch (+€1.095), de kussen-set (+€1.825) en navigatieverlichting (+€330) bij. Mocht je de boot verder willen opleuken, dan kun je deze ook laten wrappen. Dat voegt €1.875 aan de nota toe. Dan heb je een stoere, snelle en degelijke boot met no-nonsense afwerking, die je niet hoeft te poetsen, maar waarmee je uitstekend in alle omstandigheden en vaargebieden kunt varen."